FANDOM

Letopisy obalka mala

Obálka prvního dílu LVD

Letopisy Vukogvazdské družiny
 (LVD) je knižní série, jejímž autorem je Jan Kravčík za přispění Hany Fruhwirtové, Jana HnátkaJana Kremera a Vojtěcha Sedláčka. Souhrnně se autorský kolektiv označuje jako Vukogvazdská družina. Jde o volně navazující dobrodružné příběhy, odehrávající se ve fantastickém světě a pojednávající o osudech družiny dobrodruhů. Každý díl obsahuje tři příběhy, které tvoří uzavřený dějový celek. První díl vyšel v říjnu roku 2011, druhý v říjnu 2013, třetí v dubnu 2015, vše péčí pražského nakladatelství Gorgona Books.

ŽánrEditovat

Slogan LVD zní Pořádně špinavá fantasy! Příběhy obsahují klasické atributy žánru fantasy (fantastické rasy, magie), se kterými je však nakládáno velmi skromně, případně jsou demaskovány jako klišé. Hlavními protagonisty příběhů jsou prostí lidé, zpravidla stojící na okraji společnosti, kteří jsou díky své odlišnosti nuceni protloukat se světem jako dobrodruzi. Znatelná je inspirace staročeským a slovanským folklórem obecně, ale i snaha o oživení středověkého světa (větší důraz na náboženství, propracovaná společenská hierarchie).

HistorieEditovat

LVD původně vznikly koncem roku 1996 jako zápisky z herních seancí Dračího doupěte. Jejich autorem bylo seskupení, říkající si Vukogvazdská družina. Každý z hráčů sepisoval události z pohledu jím hrané postavy, zápisky poté redigoval a finalizoval Pán jeskyně (Dějmistr). Příběhy byly postupně uveřejňovány na internetu a brzy si našly svůj okruh příznivců. V letech 1996–2006 odehrála herní skupina celkem 34 příběhů a v roce 2009 se zbývající aktivní členové rozhodli vydat svá díla knižně. Po několikaleté redakci spatřil v roce 2011 světlo světa první díl LVD.

Svazek prvýEditovat

První díl LVD vyšel v říjnu roku 2011. Autorem obálky je proslulý polský ilustrátor Piotr Cieslinśki, vnitřní černobílé ilustrace nakreslila finská historička a komiksová kreslířka Ainur Elmgrenová, finální úpravy prováděla její sestra Tinet. Kniha se skládá ze tří příběhů:

Svazek druhýEditovat

Druhý díl LVD vyšel v říjnu roku 2013. Obálku připravil opět Piotr Cieśliński, vnitřní černobílé ilustrace nakreslil Dominik Broniek, polský ilustrátor žijící v Nizozemsku. Kniha obsahuje tyto tři příběhy:

Svazek třetíEditovat

Třetí díl LVD vyšel v dubnu roku 2015. Autorem obálky a ilustrací je Dominik Broniek. Svazek obsahuje následující tři příběhy:

Svazek čtvrtýEditovat

Čtvrtý díl LVD je plánován na rok 2017. Svazek bude obsahovat tři příběhy s pracovními názvy:

  • Drancířky
  • Kudúcká veselka
  • Za Rageburk!

Svazek pátý Editovat

Pátý díl LVD je plánován na rok 2018. Je pravděpodobné, že půjde o závěrečný svazek a vyvrcholení celé série.